Drobečková navigace

Úvod > Fotogalerie > Práce vlásenkářů a maskérů > Modelování

Modelování

Květomluva

Žáci oboru Vlásenkář a maskér vytvářeli v hodině Modelování návrhy na téma Květomluva. Ty pak vymodelovali z modelíny do reliéfu. 

MOD_kvetomluva.png

Antické masky a sádrové odlitky, práce žákyně UP II.

sadr.JPG

Modelování v předvánočním čase ve třídě UP I.

 

2021-12-08_modelovani-UPI.JPG

Umění v krajině

MOD-venkovniTvorba.jpg

Žáci oboru Vlásenkář a maskér se v předmětu Modelování přesunuli do přírody, kde vytvořili umění v krajině inspirované dílem Andyho Goldsworthyho. Tato díla se vyznačují tím, že jsou sestavená čistě z přírodních materiálů, a počítají se svou pomíjivostí a vlivem času a povětrnostních podmínek.

 

Antické divadlo

anticke-divadlo.jpg 

 

Maska opice

 maska-opice.jpg

 

Masky - Benátský karneval, podzim 2017

 

Masky světa - projekt MKC Praha 

 

Masky

 

Reliéf

Práce žákyně 1. ročníku, Elišky Šulcové

Africká maska

Žákyně nástavbového vzdělávání v oboru Umělecké řemeslné práce, Barbora Hostová, vytvořila v rámci výuky Modelování africkou masku. Postup i výsledné dílo můžete obdivovat v dokumentu a galerii níže.

Rozbor masky

Ženská maska kmene Bepandů. Je to malované dřevo o výšce 32 centimetrů. Masky nosili tanečníci při zasvěcovacích obřadech, aby odehnali zlé duchy. Jsou vytvořeny s téměř kubistickým smyslem a citem pro hmotu. Na exempláři vidíme jak je povrch tváře dokonale propracován, aby vyjádřil co nejlépe ženskou něžnost. Styl z Bepande je jedním z mnoha charakteristických místních nebo kmenových stylů v celém říčním systému Konga a Nigeru. V mnoha černošských oblastech, kde byla dříve důležitá kulturní centra, jako například v Nigérii nebo na dolním toku Konga, zůstaly na živu různé tvůrčí tradice. U kořenů afrického černošského umění nalézáme silné podměty přicházející po moři přes Madagaskar a východní Afriku z neolitické jihovýchodní Asie. Jejich nejsilnějším výrazem je postava s pokrčenými koleny.

Postup tvorby masky

Nejdříve jsem si udělala nákres masky. Dále jsem si vzala umělou hlavu na které jsem začala modelovat masku.

Když jsem modelaci dokončila tak jsem celou masku poctivě potřela mýdlem s vodou, aby se kašírka lépe odlepila od hmoty. Déle přišlo na řadu kašírování, které jsem prováděla disperzním lepidlem a jemným papírem. Na modelovací hmotu jsem nakašírovala cca 7 vrstev. Po té co kašírka zcela zaschla, jsem ji odlepila od modelovací hmoty. Dále jsem zarovnala okraje masky a celou jsem ji potřela bílým tmelem, abych zarovnala povrch a schovala nedostatky. Když tmel uschnul, vzala jsem si tempery a hledala jsem různé kombinace barev, aby odpovídaly odstínem původní masce, nakonec jsem masku potřela hnědou tuší.

To ale není konec maska měla ještě klobouček s čelenkou a vlasy. Klobouček jsem udělala z misky, kterou jsem potřela mýdlem a vodou a udělala stejnou kašírku jako u masky, když jsem ho odloupla tak jsem ho potřela Herkulesem a namotala na něj kolem dokola provázek, který jsem následně natřela různou kombinací barev. Čelenku jsem udělala stejným způsobem jako klobouček, jen jako podklad jsem měla proužek tvrdého papíru. Jako vlasy jsem použila krepatý syntetický příčes, který jsem promíchala s konopnými klasy.

Fotogalerie

Maska boha Thora

Masku boha Thora vytvořila žákyně nástavbového vzdělávání, Dorota Tůmová.

Fotogalerie

Odlévání obličejové masky

Fotogalerie

Galerie modelů a odlitků ucha a nosu

Fotogalerie

autor:Barbora Hostová

Masky